РОЗРОБКА КЛАСНОЇ ГОДИНИ З ТЕМИ: "ПЛАНЕТА ПРОФЕСІЙ"

Мета: активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників; розширити знання дітей про професії

Задачі: актуалізувати процес професійного самовизначення учнів; розширити знання учнів про світ професійної праці; створити позитивну мотивацію вибору навчальної практики; підвищити інформаційну та комунікаційну компетентність учнів.

 Вік: 10 - 11  класі

Очікувані результати:  учні розширять свої знання в галузі професій; підвищать свою інформаційну та комунікаційну компетентність; учні активізують процес самовизначення

Форми: групові, колективні

Методи: вікторина, тестування, мозковий штурм, ділова гра, презентація

 Обладнання: кабінет інформатики,  комп'ютер, проектор, картки

Попередня підготовка: класний керівник визначає двох учнів - експертів, які готуються з відповідями на вікторину та на класній годині перевіряють правильність відповідей учасників.

Хід класної години:

I. Організаційний момент класного часу

1. Вступне слово класного керівника
 Класний керівник: Сьогодні у нас з вами дуже важлива класна година. На класній годині ми ще раз вирушимо з вами в дивовижний світ професій, і ви спробуєте зробити перший крок у своєму професійному самовизначенні у вигляді вибору навчальної практики. Тема нашої години: "Планета професій".(Слайд1) Епіграфом  до сьогоднішнього класного часу є слова давньоримського філософа Сенеки  (Слайд 2: на дошці відображається епіграф)

                                                                    Якщо людина не знає,
                                                                    до якої пристані він тримає шлях,
                                                                    для неї жоден вітер
                                                                    НЕ буде попутним.

                                                                    (філософ Сенека) 

Класний керівник: Хлопці, як ви розумієте слова стародавнього філософа?
(Міркування дітей 2 -4)

 Класний керівник: Дійсно, зробити вірний вибір не нелегка справа. Щаслива та людина, яка має ціль у своєму житті та йде до неї. Хай це буде повільно інколи важко, але людина не зупиняється адже знає що на при кінці свого шляху її чекає успіх! Ви вже чули,такий вислів:  "Дорогу здолає той, хто йде"!

 2. Дискусія.

Класний  керівник: Давайте  зараз спробуємо розібратися, що означають такі терміни, як: "Спеціальність", " Професія", " Кваліфікація "," Посада ". (Слайд 3:на дошці відображаються слова) Усі вони мають відношення до професійної діяльності людини. Але яка відмінність між цими словами? (Міркування дітей 2 -4 хвилини)

Класний керівник:  Пропоную підвести підсумки. (Слайд 4: на дошці з'являються  відповіді)

Професія - це трудова діяльність людини, яка дає йому засоби для існування і розвитку.

Спеціальність - вид занять у межах однієї професії.
Кваліфікація це рівень професійної майстерності.
Посада - це місце, займане людиною в організації.

 

III. Основний етап

1. Вгадай професію. (Слайд 5)

 Класний керівник: Ви знаєте що ринок професій дуже великий але  я хочу запропонувати вам ті професії про які ви ще не чули або чули але не розумієте їх значення. Я вам дам можливість самім дати відповідь. Але спочатку поділіться на групи. (Учні розподіляються на групи та отримають картки, де їм треба поєднати професію з її значенням) 

Байєр - у перекладі з англійської  означає закупник. Ця професія творча і вимагає знання модних тенденцій, психології та маркетингу. Специфіка роботи вимагає знання мов і сучасних технологій.

Круп'є - для  цієї професії важливі фізичні параметри: зріст (не нижче 160 см і не вище 190 см), приємна зовнішність, відсутність дефектів мови, чисті руки (без порушень шкірного покрову), вага. Здатність до усного рахунку - одна з неодмінних вимог, що пред'являються до кандидатів.

Мерчендайзер -  (з англ. - купець). Це мистецтво просування та продажу товарів на ринку. Його задача по-перше, оповістити споживача про новий товар і докласти всіх можливих зусиль для його продажу  і  по-друге, підтримувати її на достатньо високому рівні.

Пастижер -  фахівець з виготовлення з натурального волосся і штучних волокон перук, вусів, борід і бакенбардів.

Сомельє - називають продавцем красивого життя. Він знає все про вина та церемонії пиття вин: як правильно відкрити пляшку, налити, подати до потрібного блюду і що сказати при цьому.

Тітестер - дегустатор чаю, оцінює по 50-60 зразків на день. Оцінки йдуть за зовнішнім виглядом, смаком, кольором листя, ароматом заварки. (Учасники команд дають відповіді по черзі).

2. Вікторина

Класний керівник: Професії ви знаєте дуже добре, а як ви володієте знаннями про трудовий кодекс України. Ви вивчаєте по правознавству основи трудового права і спробуєте відповісти на питання вікторини. (Слайд 6) (Оцінює відповіді два  ученя-експерта)

*      Чи захищає Конституція право людини на працю? (Так)

*      Трудовий договір це –…(Трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.)

*      Нормальна тривалість робочого часу за тиждень в Україні не може       перевищувати…(40 годин на тиждень)

*      З якого віку дозволяється прийняття на роботу молодої людини? (Не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років. За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть, як виняток, прийматись на роботу особи, які досягли п'ятнадцяти років.)

*      Заробітна платня  це….(Заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу).

*      Строки трудового договору... ( 1) безстроковий, що укладається на невизначений строк; 2) на визначений строк, встановлений за погодженням сторін; 3) таким, що укладається на час виконання певної роботи). (Слайд7)

*      Обов'язки працівників...  (Працівники зобов'язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір).

*      Обов'язки власника або уповноваженого ним органу... (Власник або уповноважений ним орган повинен правильно організувати працю працівників, створювати умови для зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, уважно ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці та побуту).

*      Стягнення за порушення трудової дисципліни  (догана;   звільнення)

Класний керівник: Молодці! Це були ваші теоретичні  знання та не будемо забувати про практику.  Свої права визнаєте, а знаєте ви як вірно скласти резюме?

3. Складання резюме. (Слайд 8)

Класний керівник: Резюме  - це ваша візитна картка. Правильно побудоване  резюме збільшує  ваші шанси зацікавити фахівця. Існують певні стандарти підготовки резюме, завдяки яким воно стане успішним. Бажано починати з прізвища,ім'я, по батькові. Має бути контактна інформація, мета, освіта, досвід роботи, професійні навики, особисті якості. Резюме повинно бути структурованим, конкретним, помилки не допустимі. Набране на сторінці А4, розмір кегля від 12-14  Times або Arial. (На екрані учні бачать приклад складання резюме. Кожна група складає своє резюме та презентує його. Вибирається найкраще).

4. Тест - матриця on-line (Слайд 9)

Класний керівник: Сьогодні ви маєте гарну можливість пройти тест - матрицю з вибору професії  on-line, це вам допоможе уточнити свій вибір, дізнатися майбутню професію, побачити нові варіанти . (Учні проходять тест-матрицю  http://www.moeobrazovanie.ru/testy_na_vybor_professii/matrica_vybora_professii_metodika_rezapkinoj.html  відповідаючи на  наступні питання:   1) З ким або з чим Ви б хотіли працювати? Який об'єкт діяльності Вас приваблює? 2) Чим би Ви хотіли займатися? Який вид діяльності Вас приваблює? Відповіді пропонуються.)

4. Мозковий штурм (Слайд 10)

 Класний керівник: Вибір професії - це важливе діло. Хтось з вас  ще розмірковує над свої вибором: чим я хочу займатися, які складнощі можуть зустрітися на шляху в професію? Наскільки я готовий долати перешкоди для досягнення мети? Щоб прийняти правильне рішення, важливо врахувати основні чинники, що впливають на вибір професії. Давайте з вами згадаємо що потрібно для правильного вибору професії (на дошці по центру:  ОБИРАЮЧИ ПРОФЕСІЮ ТРЕБА (Учні виходять до дошки, та дописують усі чинники).

1.   Ознайомитись з професіями                                                                                                                        2.    Дослідити навчальні заклади                                                                                   3. Виявити попит на ринку праці                                                                                   4. Виявити свої схильності (інтереси, що я "хочу")                                                     5.  Виявити рівень володіння якостями професії (що я "можу")                                            6. Виявити рівень самооцінки                                                                                         7. Обмеження за станом здоров'я                                                                                     8. Прислухатись до думки батьків  та пропозиції учителів

III. Рефлексія.

Класний керівник: Продовжить фразу: "На сьогоднішньому занятті я ....", "Новим для мене було", "Для себе я візьму ....".   Дякую вам за участь в нашій класній годині. Хотілося б закінчити класну годину словами Костянтина Дмитровича Ушинського: "Якщо ви вдало виберете професію і вкладете в неї всю свою душу, то щастя саме знайде вас". (Слайд 11)

Використанні джерела:

1.http://www.moeobrazovanie.ru/testy_na_vybor_professii/matrica_vybora_professii_metodika_rezapkinoj.html (Методика Г. Резапкиной, тест on-line)

2. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/322-08

 

3.http://working-papers.ru/redkie-professii

 

4. https://ru.wikipedia.org/wiki

 

5. http://www.vobu.com.ua/ukr/page/how_to_summary