Класна година "Будь природі другом"

Мета:

 

 

  1. заглиблювати і розширювати знання дітей про природу рідного краю, про вплив людей, їх поведінки на природу;
  2. розвивати пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість;
  3. виховувати дбайливе відношення до природи, бажання берегти і охороняти природні багатства.

 

Обладнання:

  1. плакат «Природа – наш загальний дім»
  2. заборонні знаки про  поведінку в природі;
  3. виставка книг про природу;

4)грамзапис П. І. Чайковського «Пори року»

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

  1. Організація класу.

ІІ.  Установка  на увагу. Створення|створіння| емоційного|емоціонального| фону заняття.

  (Звучить тиха, спокійна музика П.І.Чайковського «Пори року»)

  • Давайте послухаємо вірш Л.Дайнеко і подумаємо, про що поет розповідає|розказує| в нім.

                      Есть на  земле огромный дом

                      Под крышей голубой.

                      Живут в нем солнце, дождь и гром,

                     Лес и морской прибой.

                                  Живут в нем птицы и цветы,

                                  Веселый звон ручья.

                                  Живешь в том доме светлом ты

                                  И все твои друзья.

                     Куда б дороги не вели,

                     Всегда ты будешь  в нем.

                    Природою родной земли

                   Зовется этот дом.

 

ІІІ. Повідомлення|сполучення| теми заняття. Мотивація діяльності.

        1.Мозковий штурм.

          - Що дає природа людям?        

IV.  Хід заняття.

  1. Розповідь|оповідання| вчителя|учителя|.
  • Яке ємне  поняття – Батьківщина! Для людини – це земля|грунт|, де жили його предки, і живе його народ. Любов до рідного – природне відчуття|почуття|.

«Любов до рідної країни неможлива без любові до її природи», - говорив К. Паустовський.

Природа – це повітря, що оточує нас, вода, сонце, хмари, камені, пісок, рослини і тварини. Наше життя тісно пов'язане з природою.

-  А що дає людині природа?

- Вивчаючи природу, пізнаючи її таємниці, ми вчимося краще розуміти себе. Якщо ми навчимося берегти|зберігатимемо| природу, правильно використовувати її, то забезпечимо собі здоров'я і сприятливі умови життя.

Не можна забувати, що природа могутня і в той же час дуже беззахистна|. Необдумані дії людини можуть заподіяти|спричиняти| їй шкоду. Якщо зірвеш квітку, рослина не дасть насіння, а значить, не виростуть нові рослини. Для деяких комах не буде солодкого нектару і пилку. Вони залишаться без їжі. Адже більшість комах – прикраса|прикрашання| Землі|грунту|. Комахами харчуються птахи|птиці|, які можуть залишитися без корму.

У кожному куточку|розі| природи своя неповторна краса|врода|. Навчившись спостерігати за життям природи, ви дізнаєтеся|упізнаєте|  багато нового і цікавого. У природі багато таємниць, але|та| відкриває|відчиняє| вона їх тільки|лише| найдобрішим, допитливішим і наполегливішим.

Якщо ви хочете жити  в зелених містах і селах, дихати чистим повітрям, пити  чисту воду – станьте другом природі, навчиться її розуміти, знати і любити|кохати|.

 

  1. Читання учнями віршів

 

1.  Людино, хто ти – цар природи?

     Ти ким себе в ній відчуваєш?

     Ти сушу підкорила й води,

     Ти вже й на небо зазіхаєш…

 

 

 

 

 

 

 

  1. Людино!

    Природа ані рік, ані морів

    Від тебе не ховає,

    Ні росних трав, ні голубих небес…

    Цінуй її довіру.

 

 

 

 

 

5.  Невже ми не побачимо,

     Як сон-трав росою плаче?

     Троянда степу, квітка мрії

      Жар-цвітом землю зігріває?

      Ми всі господарі природи,

      Тож збережемо її вроду!

 

 

 

 

7. Щоб не скривдити, не зламати,

    А в гармонії з світом жити.

    То ж природу нам треба знати,

     Бо прийшли ми у світ – любити!  

 

 

 

 

2.  О, земле ти моя!

     Кохана ти мені!

     Приваблює мене

     Водиця твоїх рік,

     Пташні твоєї спів,

     Духмяний цвіт лісів,

     Безкрайнії степи

      І неба синя вись.

 

 

 

 

 

4. В Червону книгу ми занесли

    Світ неповторний і чудесний,

    Що поступово вимирає,

    Давно рятунку в нас благає.

 

 

 

 

 

6.Бережіть перші ніжні сходи,

   На зеленім килимі природи,

   Небо в зорях, океан і сушу,

   Як безсмертну

   Ніжну нашу душу!

 

 

  1. Бесіда про правила поведінки в природі «Екологічні заборони»

 

Природа потребує охорони і дбайливого ставлення до себе|ставлення|. Особливо у нас в Донецькій області, де дуже багато промислових підприємств, які забруднять навколишнє середовище.

- Для того, щоб зовсім не знищити природу, складені правила поведінки в ній.

(На дошці знаки - малюнки)


А ви знаєте правила поведінки в природі?

  • Розгляньте|розглядуватимете| знаки на дошці, про що вони нам нагадують.
  1. Висаджуй дерева і кущі
  2. Не ламай гілки дерев і кущів
  3. Не розпалюй багаття поблизу дерев.
  4. Не рви квіти
  5. Не збивай гриби, навіть неїстівні
  6. Не залишай після|потім| себе сміття

 

  1. Розповідь|оповідання| вчителя|учителя| про «Червону книгу»:

- Земля - |грунт| невелика, це люди зрозуміли давно. І звірі також це відчули. Комусь треба тіснитися. Найчастіше доводиться|припадає| це робити|чинити| братам нашим меншим. Не випадково з|із| кожним роком збільшується «Червона книга». Вона включає види рослин і тварин, яким загрожує|погрожує| небезпека зникнення.

«Червона книга» - це документ совісті людини.  «Червона книга» - документ-звинувачення|обвинувачення|, пред'явлений людству природою.

У «Червону книгу України»  занесено 923 види рідкісних і зникаючих тварин і рослин: з|із| них 22 види рослин, що виростають в Донбасі, в т.ч.18 видів в Донецькій області.

Птахів|птиць| почали|розпочинали| охороняти значно раніше, ніж природу в цілому|загалом|. Міжнародний Союз|спілка| охорони природи і ресурсів (МСОП) почав|розпочинав| вести облік|урахування| зникаючих видів птахів|птиць| ще з|із| 1960 року|. Встановлено|установлений|, що з того часу на планеті зникло  більше 100 видів птахів|птиць|, а 600 на сьогоднішній день загрожує зникнення.

  1.  Узагальнююча бесіда.

       1. Робота над змістом|вмістом| прислів'їв (на дошці)

Любити|кохати| природу – означає|значить| любити|кохати| свою Батьківщину.

Кращі аптеки – ліси, луги і ріки|ріки|.

Земля|грунт| – колиска людини.

Хто про землю дбає, вона тому повертає.

2. Метод «Прес»

  • Що можете зробити ви для збереження природи?

(Діти відповідають за схемою:

Я вважаю…

Тому що…

Наприклад, …

Отже, … )

V. Підсумок заняття

- Доля природи в наших руках, в нашій свідомості, в нашій совісті, в нашому відношенні|ставленні| до неї. Її майбутнє вирішується|розв'язується| вже сьогодні.

                             Доглядайте наші землі, наші води

                             І тонесеньку билиночку любіть.

                             Не вбивайте звірів у природі.

                             Звіра убивайте у собі!