Класна година "Будь природі другом"
Мета:
|
|
Обладнання: |
4)грамзапис П. І. Чайковського «Пори року» |
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організація класу.
ІІ. Установка на увагу. Створення|створіння| емоційного|емоціонального| фону заняття.
(Звучить тиха, спокійна музика П.І.Чайковського «Пори року»)
- Давайте послухаємо вірш Л.Дайнеко і подумаємо, про що поет розповідає|розказує| в нім.
Есть на земле огромный дом
Под крышей голубой.
Живут в нем солнце, дождь и гром,
Лес и морской прибой.
Живут в нем птицы и цветы,
Веселый звон ручья.
Живешь в том доме светлом ты
И все твои друзья.
Куда б дороги не вели,
Всегда ты будешь в нем.
Природою родной земли
Зовется этот дом.
ІІІ. Повідомлення|сполучення| теми заняття. Мотивація діяльності.
1.Мозковий штурм.
- Що дає природа людям?
IV. Хід заняття.
- Розповідь|оповідання| вчителя|учителя|.
- Яке ємне поняття – Батьківщина! Для людини – це земля|грунт|, де жили його предки, і живе його народ. Любов до рідного – природне відчуття|почуття|.
«Любов до рідної країни неможлива без любові до її природи», - говорив К. Паустовський.
Природа – це повітря, що оточує нас, вода, сонце, хмари, камені, пісок, рослини і тварини. Наше життя тісно пов'язане з природою.
- А що дає людині природа?
- Вивчаючи природу, пізнаючи її таємниці, ми вчимося краще розуміти себе. Якщо ми навчимося берегти|зберігатимемо| природу, правильно використовувати її, то забезпечимо собі здоров'я і сприятливі умови життя.
Не можна забувати, що природа могутня і в той же час дуже беззахистна|. Необдумані дії людини можуть заподіяти|спричиняти| їй шкоду. Якщо зірвеш квітку, рослина не дасть насіння, а значить, не виростуть нові рослини. Для деяких комах не буде солодкого нектару і пилку. Вони залишаться без їжі. Адже більшість комах – прикраса|прикрашання| Землі|грунту|. Комахами харчуються птахи|птиці|, які можуть залишитися без корму.
У кожному куточку|розі| природи своя неповторна краса|врода|. Навчившись спостерігати за життям природи, ви дізнаєтеся|упізнаєте| багато нового і цікавого. У природі багато таємниць, але|та| відкриває|відчиняє| вона їх тільки|лише| найдобрішим, допитливішим і наполегливішим.
Якщо ви хочете жити в зелених містах і селах, дихати чистим повітрям, пити чисту воду – станьте другом природі, навчиться її розуміти, знати і любити|кохати|.
- Читання учнями віршів
1. Людино, хто ти – цар природи? Ти ким себе в ній відчуваєш? Ти сушу підкорила й води, Ти вже й на небо зазіхаєш…
Природа ані рік, ані морів Від тебе не ховає, Ні росних трав, ні голубих небес… Цінуй її довіру.
5. Невже ми не побачимо, Як сон-трав росою плаче? Троянда степу, квітка мрії Жар-цвітом землю зігріває? Ми всі господарі природи, Тож збережемо її вроду!
7. Щоб не скривдити, не зламати, А в гармонії з світом жити. То ж природу нам треба знати, Бо прийшли ми у світ – любити! |
2. О, земле ти моя! Кохана ти мені! Приваблює мене Водиця твоїх рік, Пташні твоєї спів, Духмяний цвіт лісів, Безкрайнії степи І неба синя вись.
4. В Червону книгу ми занесли Світ неповторний і чудесний, Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає.
6.Бережіть перші ніжні сходи, На зеленім килимі природи, Небо в зорях, океан і сушу, Як безсмертну Ніжну нашу душу!
|
- Бесіда про правила поведінки в природі «Екологічні заборони»
Природа потребує охорони і дбайливого ставлення до себе|ставлення|. Особливо у нас в Донецькій області, де дуже багато промислових підприємств, які забруднять навколишнє середовище.
- Для того, щоб зовсім не знищити природу, складені правила поведінки в ній.
(На дошці знаки - малюнки)
А ви знаєте правила поведінки в природі?
- Розгляньте|розглядуватимете| знаки на дошці, про що вони нам нагадують.
- Висаджуй дерева і кущі
- Не ламай гілки дерев і кущів
- Не розпалюй багаття поблизу дерев.
- Не рви квіти
- Не збивай гриби, навіть неїстівні
- Не залишай після|потім| себе сміття
- Розповідь|оповідання| вчителя|учителя| про «Червону книгу»:
- Земля - |грунт| невелика, це люди зрозуміли давно. І звірі також це відчули. Комусь треба тіснитися. Найчастіше доводиться|припадає| це робити|чинити| братам нашим меншим. Не випадково з|із| кожним роком збільшується «Червона книга». Вона включає види рослин і тварин, яким загрожує|погрожує| небезпека зникнення.
«Червона книга» - це документ совісті людини. «Червона книга» - документ-звинувачення|обвинувачення|, пред'явлений людству природою.
У «Червону книгу України» занесено 923 види рідкісних і зникаючих тварин і рослин: з|із| них 22 види рослин, що виростають в Донбасі, в т.ч.18 видів в Донецькій області.
Птахів|птиць| почали|розпочинали| охороняти значно раніше, ніж природу в цілому|загалом|. Міжнародний Союз|спілка| охорони природи і ресурсів (МСОП) почав|розпочинав| вести облік|урахування| зникаючих видів птахів|птиць| ще з|із| 1960 року|. Встановлено|установлений|, що з того часу на планеті зникло більше 100 видів птахів|птиць|, а 600 на сьогоднішній день загрожує зникнення.
- Узагальнююча бесіда.
1. Робота над змістом|вмістом| прислів'їв (на дошці)
Любити|кохати| природу – означає|значить| любити|кохати| свою Батьківщину.
Кращі аптеки – ліси, луги і ріки|ріки|.
Земля|грунт| – колиска людини.
Хто про землю дбає, вона тому повертає.
2. Метод «Прес»
- Що можете зробити ви для збереження природи?
(Діти відповідають за схемою:
Я вважаю…
Тому що…
Наприклад, …
Отже, … )
V. Підсумок заняття
- Доля природи в наших руках, в нашій свідомості, в нашій совісті, в нашому відношенні|ставленні| до неї. Її майбутнє вирішується|розв'язується| вже сьогодні.
Доглядайте наші землі, наші води
І тонесеньку билиночку любіть.
Не вбивайте звірів у природі.
Звіра убивайте у собі!